Babetta teszt
Nób 2005.08.16. 15:29
Most a Csehszlovák csodagépet teszteljük!!!
Babetta teszt
A Babetta egy csehszlovák csoda. Ebből adódik, hogy nem egy mai darab. A csehszlovákok nagyon furcsa megoldásokat alkalmaznak. Vegyük például a gyújtás deknit, ami egy műanyaggal van lefedve, és azt egy 2-3mm vastag fém fogja oda, hogy ne essen le. Csak egy a baj, ha tekerünk, a pedál mindig súrolja a kis drótot. A probléma egyszeűen orvosolható egy drótdarabbal, de elég bosszantó lehet, ha a műanyagot elhagyjuk. Most pedig szempontok szerint teszteljük a Babettát:
1. Kormánymű: A kormánymű egy kicsit ingatag, ha terepen megyünk a kereket a villához szorító csavar kilazul, és egy idő után már kézzel lehet csavarni és ha ezt nem veszed észre akkor elég nagy baleset lehet belőle.
2. Motor: A motor elég gyengécske, bár ez a Babetta korabeli motoroknál már megszokott. Eléggé rosszul gyorsul a röpsúlyos kuplung és a gyengécske motor miatt. A végsebessége csak erős hátszéllel közelíti meg az 50 km/h –t. A motornak viszont vannak előnyei is, például soha nem fogja szétpörögni magát az alacsony fordulatszám miatt.
3. Karburátor: A karburátor gyakran bekoszosodik, és ezt sajnos nem olyan egyszerű szerelni. A gázbowden elég gagyi anyagból van, így hamar elhagyja magát. A karburátornak az is a baja, hogy állandóan csöpög.
4. Teleszkópok: Ezt aránylag jól megoldották a csehek. A hátsó teleszkóp nem központi, ennek ellenére jól csillapít, bár lehet, hogy ehhez nagyban hozzájárul az ülés rugózása. Apropó az ülés magassága állítható!
5.Általános:
1-3:szar
4-6:elmegy
7-9:jó
10:kiváló
Gyorsulás:3
Végsebesség:3
Erő:2
Megbizhatóság:7
Fékekek:5
Irányíthatóság:8
Kényelem:7
Szállítási alkalmasság:9
Fogyasztás:10
Összesítés:6
|